Why Apple CEO Tim Cook is in China again


Why Apple CEO Tim Cook is in China again


Why Apple CEO Tim Cook is in China again
Apple Chief Executive Tim Cook is meeting with partners and government officials in China on his second visit to the firm's second-largest market in less than a year.
SHANGHAI: Apple Chief Executive Tim Cook is meeting with partners and government officials in China on his second visit to the firm's second-largest market in less than a year.

China is Apple's fastest-growing market, with the maker of the popular iPhone and iPad opening a raft of retail stores last year. Last month, Apple sold more than 2 million iPhone 5s in the country in just three days, the company's best ever smartphone launch in the country.

Despite the roaring success of iPhone sales in China, analysts say the company's longer-term outlook in the market may hinge on expanding its partners to include China Mobile Ltd, the country's top telecoms carrier.

"Tim is in Beijing meeting with government officials and partners. China is an important market for us and we look forward to continued customer excitement and growth here," Apple's spokeswoman in China Carolyn Wu said on Wednesday.

She declined to say whether or not Cook would be meeting with China Mobile executives.

In China, the iPhone is currently sold through Apple's seven stores, resellers and through China Unicom and China Telecom - which together have fewer than half the mobile subscribers of bigger rival China Mobile.

A deal with China's biggest carrier is seen as crucial to improving Apple's distribution in a market of 290 million users. Apple has been in talks on a tie-up with China Mobile for four years.

China Mobile and Apple initially said they were separated only by a technical issue - as the Chinese carrier runs a different 3G network from most of the world - but that has evolved into a broader and more complex issue of revenue-sharing.

On Tuesday, Cook met with the Minister of Industry and Information Technology, Miao Wei, where they discussed the development of the smartphone industry and innovation trends, according to a statement posted on the ministry's website.

China, Apple's biggest market after the United States, currently accounts for about 15 per cent of its annual revenue.

Comentarios

Entradas populares

¡Más agua! Pide Primera Dama Michelle Obama se suma a una campaña nacional que promueve entre los estadounidenses tomar agua con mayor frecuencia en beneficio de la salud. Imprimir Comentarios Compartir: La primera Dama Michelle Obama participa de un evento para animar a la gente a beber más agua, en la escuela secundaria Watertown en Wisconsin. La primera Dama Michelle Obama participa de un evento para animar a la gente a beber más agua, en la escuela secundaria Watertown en Wisconsin. Pin It Artículos relacionados Música latina en la Casa Blanca La Casa Blanca da la bienvenida a artistas hispanos este lunes como parte de las celebraciones por el Mes de la Herencia Hispana que se inicia el 15 de septiembre. Michelle Obama: "No se den por vencidos" La primera dama, Michelle Obama sostuvo un discurso político atípico para su figura, en donde habló sobre la reforma migratoria. TAMAÑO DEL TEXTO Voz de América - Redacción Última actualización hecha el: 13.09.2013 07:37 La primera dama de EE.UU., Michelle Obama, se unió a más de una docena de organizaciones que respaldan la Asociación para un EE.UU. más Saludable (PHA) a fin de alentar a todos los estadounidenses a beber agua con mayor frecuencia como fácil elección para mejorar su salud. La campaña denominada Drink Up (A tomar), a la que se ha sumado además la actriz hispana Eva Longoria, complementa los esfuerzos ya desarrollados por la primera dama en pro de la salud nacional con la iniciativa Let´s Move, dirigida a combatir la obesidad infantil. Desde que dio inicio esa iniciativa, dijo Michelle Obama, “me he dado cuenta de que si vamos a dar un paso para mejorar nuestra salud y la de nuestras familias probablemente la cosa más simple que podríamos hacer es sencillamente beber más agua”. De acuerdo con Longoria, “mucha gente quiere vivir más saludablemente pero la vida se complica y a veces adoptar la decisión más saludable puede ser difícil. Tomar más agua es una fácil y simple elección que la mayoría de la gente puede hacer a diario”. Según los Centros para el Control de Enfermedades alrededor de una cuarta parte de los niños del país no beben suficiente agua. Para recordar a las familias la importancia de beber agua, quienes apoyan los esfuerzos de la PHA portarán el logo de Drink Up en casi 300 millones de paquetes de agua embotellada, y más de 500 millones de botellas, entre otras medidas, el año próximo. Los gobiernos de ciudades utilizarán el logo en edificios, autobuses, paradas y otros sitios para instar a las personas a beber más agua, y una docena de programas de TV promoverán la campaña entre su teleaudiencia.